Promosyon Ne Kadar Etkili?
Promosyon nedir tanımını yapmamıza gerek olduğunu açıkçası düşünmüyor. Zira herkes bu kelimenin tam sözlük karşılığını bilmese de, ne anlama geldiğini biliyor. Promosyon ürünleri, reklamcılık faktörünün son yıllarda olmazsa olmaz bir kavram olmasından kaynaklı olarak, bir ihtiyaç dahilinde doğmuştur. Firmalar, kendi markalarının başkaları tarafından duyulması için ve Pazar hacminin genişlemesi için bu yola başvururlar. Yalnız uzun yıllardır bu reklam modelinin bilinmesi ve yen reklam modellerinin çıkmasından dolayı, promosyonun etkisini yitirdiğini düşünen bir kitle vardır. Bu doğru değildir. Zira, yapılan araştırmalar da gösteriyor ki, promosyon ürünleri en iyi reklam modellerinden birisi olarak, hala piyasada yerini korumaktadır.
Promosyon Etkisini Günümüzde de Sürdürüyor
Promosyon ajanda herkesin evinde neredeyse bulunur ve bu ajandalar ile zaman geçtikçe bağ kurarız. Zira içerisine genellikle özel bilgilerimizi yazarız ve bu yüzden de her defasında markanın logosunu veya sloganını bu ajanda da görürüz. Araştırmalar bu tür promosyon ürünlerinin akılda kaldığını öngörüyor. Promosyon çakmak ve diğer ürünler içinde bunun geçerli olduğunu söylemek mümkündür.
Firmalarca müşterilere verilen bir promosyon ürünü, o an müşteriyi oldukça etkileyebilmektedir. Promosyon anahtarlık basit gibi görülse de, müşteri kendisini değerli hissediyor ve markanıza olan bakış açısı olumlu anlamda değişiyor. Tabi ürünlerin üzerindeki baskının göze hoş gelme ayrıntısı oldukça önemlidir. Zira istenilen geri dönüşün sağlanması mümkün olmayacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder