E-ticaretin Kapsamı
E-ticaret, herhangi bir bilgisayar ağı üzerinden, ürün tasarımı, üretimi, tanıtımının yapılması ve ticari muameleler hesapların ödenmesi ile ilgili bütün her şeyi kapsar. Yani e-ticaret aslında pek çok faaliyet, örgüt birimleri ve teknolojileri içeren çok geniş bir alana sahiptir. E-ticaretin çok fazla kapsamı vardır. Bu kapsamları tamamen kendi lehinizde işe yarar kılabilmek için e-ticaret fotoğraf çekimi gibi konularda araştırma yapabilirsiniz. E-ticaret çözümleri sunan firmalar ile araştırmaya gerek kalmadan da projelerinizi eksiksiz tamamlayabilirsiniz.
E-ticaretin kapsamı şu şekilde sıralanabilir:
· Mal ve hizmetlerin internet üzerinden alışverişi (ürün fotoğraf çekimi, ürün bilgisi yazma, beden ölçüsü gibi bilgiler eklemek size artı olarak geri döner.),
· Üretim için planlama yaparak, zincir oluşturma,
· Tanıtım, reklam ve bilgilendirme ile ilgili yayın yapma (fotoğraf çekimi ekleme, duyuru maili atma gibi işlemlere olanak sağlar.)
· Sipariş verme ya da sipariş alma,
· Anlaşmalar yapmak,
· İnternet üzerinden banka işlemleri,
· Gümrükleme,
· Elektronik para işlemleri,
· Doğrudan tüketiciye pazarlama yapma imkanı,
· Anlık bilgi oluşturma ve aktarma,
· İnternet ortamında vergilendirme,
Gibi kapsamları vardır. Bu kapsamlar doğrultusunda şirketler için, kurumsal web tasarım olayı daha mantıklı gelmektedir.
E-ticaretin kapsamlarını daha etkili kullanabilmek için e-ticaret yazılımları ve web tasarım hakkında bilgi sahibi olmak sizi etkin kılar.
Yorumlar
Yorum Gönder